Anketa

Čo očakávate od novej vlády v oblasti starostlivosti o krajanov?
Navýšenie financií na krajanské aktivity
Počet hlasov: 8190 44%
Voľby internetom
Počet hlasov: 2759 15%
Zastúpenie krajanov v parlamentnom výbore
Počet hlasov: 2492 13%
Lepšia spolupráca Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí s krajanmi
Počet hlasov: 3702 20%
Zastúpenie krajanov v komisii pre rozdelenie grantov
Počet hlasov: 1599 9%
Počet hlasujúcich: 18742

Slovák, čo vládne IT reklame


Juraj Polerecký sa od tanca prepracoval až k marketingu v pražskom sídle nadnárodnej spoločnosti SAP.

Z domova odchádzali ako neznámi, v zahraničí sa vypracovali na špičky vo svojich odboroch. V seriáli Slovenský recept na úspech vám prinášame príbehy úspešných Slovákov.

Účtovníctvo a celodenné sedenie za počítačom ho vôbec nenadchlo, oveľa viac ho priťahoval marketing a komunikácia s ľuďmi. Vďaka nim sa úspešný slovenský marketingový špecialista Juraj Polerecký dostal na svoju dnešnú pozíciu - do pražskej divízie nadnárodnej spoločnosti SAP. Na starosti má primárne marketing pre malé a stredné podniky v Českej republike, ale aj v ostatných stredoeurópskych krajinách.

Najskôr tanec...
Spočiatku sa však jeho pracovná kariéra uberala iným smerom - tancom. "Už počas štúdia na vysokej škole som pracoval
v reklamnej agentúre pre umelecký súbor Lúčnica. Bola to moja srdcová záležitosť, keďže som aktívne tancoval spoločenské tance vyše 16 rokov,“ spomína na svoje začiatky Polerecký. To však trvalo len chvíľu, jeho kroky smerovali za oceán. "V Spojených štátoch som bol pôvodne na klasickom pobyte ,work and travel‘ na štyri mesiace. Potom však vznikla možnosť
zostať tam dlhšie, tak som si povedal, že mi to vôbec nemôže uškodiť,“ hovorí Polerecký. Vďaka tomu sa maximálne zdokonalil v angličtine, ktorá je dnes pre jeho prácu nevyhnutná. "Bol som tam bez iných Slovákov, bol som teda nútený komunikovať stále v angličtine. Za tie mesiace som získal samostatnosť, spoznal som mentalitu ľudí z amerického kontinentu. Pred tým, ako som išiel do Spojených štátov, počul som o Amerike len to negatívne. Presvedčil som sa však, že je to úplne naopak, musím povedať, že mám len pozitívne skúsenosti.“

...potom reklama
Po návrate z Ameriky začal pracovať v spoločnosti IMS Italmarket Slovakia ako asistent na finančnom oddelení. "Nebol to však môj sen. Sedieť za počítačom a venovať sa účtovníctvu nebolo pre mňa až také fascinujúce,“ priznáva Polerecký. Potom však prišla ponuka zo spoločnosti SAP, ktorá je svetovým lídrom na trhu softvérových riešení. "Začal som ako asistent riaditeľky vývojového centra produktu pre malé a stredné podniky. Podobné centrá sú na svete iba tri - z toho jedno je v Bratislave. Bola to veľká výzva, pretože tam bol tím ľudí, ktorí boli nielen zo Slovenska, ale z rôznych kútov sveta. Zistil som, ako sa mi angličtina zišla, bola jednoducho nevyhnutnosťou. Neskôr ma začlenili do tímu produkt manažmentu, ktorý pripravoval všetky podklady pre IT vývojárov týkajúce sa legálnych požiadaviek z krajín nielen európskeho kontinentu. Takže my sme boli tí, ktorí tie požiadavky spracúvali a tím vývojárom to poskladal, ako sa hovorí, na dlani. Keďže ja som vždy inklinoval k ľuďom a tým, že som bol asistentom, organizoval som eventy, čiastočne som pomáhal na oddelení ľudských zdrojov alebo marketingu, tak som sa z produktového manažmentu presunul na marketingové oddelenie.“ To už pre Polereckého bolo plnenie jeho sna.

Kúsok sna
A ten si dnes ďalej plní v susednom Česku. Z manažérskej pozície v Bratislave sa totiž presunul do Prahy, kde momentálne žije. Z pozície senior marketing špecialistu má na starosti firemný marketing nielen pre lokálny trh, ale čiastočne aj v rámci strednej a východnej Európy. "Keďže firmy sa v súčasnosti stávajú globalizovanými, všetky regionálne kampane a iniciatívy treba adaptovať na podmienky lokálneho trhu. Napríklad celý proces uvedenia kampane na trh je potrebné zrealizovať s tímom, ktorý má sídlo v Nemecku. A následne s ním prebrať aj ďalšie postupy
, ktoré sa týkajú reklamného trhu - to je pre mňa primárnou úlohou. No a potom organizovanie podujatí rôznych veľkostí, PR a všetky ostatné záležitosti, ktoré sa týkajú marketingu ako takého. Keďže sme nadnárodná spoločnosť
, existujeme v akýchsi market-unitách, nie v krajinách. Takže fungujem v rámci akéhosi fiktívneho štátu, stretávam sa s ľuďmi rôznych národností a komunikácia je neodbytnou súčasťou mojej práce.“

Get the Flash Plugin to view this file.
Stiahnite si Flash plugin pre prezretie tohto obsahu.

Katarína Šimurková : 30.06.2009

Zdroj: http://hnonline.sk/svet/c1-37630220-slovak-co-vladne-it-reklame